"Nič Ti nedá taký pocit ako chudosť, ani sladkosť!"

Načasujte si spalování kalorií

14. srpna 2008 v 18:24 | lucy |  Tips
Na ranní tabuli by určitě neměl chybět jogurt, celozrnné cereálie a ovoce.Jíte zdravě, cvičíte... Ale vysněná váha stále v nedohlednu? Zřejmě si jídlo i pohyb dopřáváte ve špatnou chvíli. V každou denní dobu totiž organismus reaguje jinak. Naplánujte si den podle našich hodin a určitě brzy uvidíte výsledky.

7:00

Lehká ranní rozcvička!

Odstartujte den protažením těla. Klidně zůstaňte v posteli a šlapejte jako na kole, nebo si před otevřeným oknem udělej­te pár dřepů. Tak dostanete tělo do ob­rátek a probudíte spalování tuků, které je po ránu na lačno nejaktivnější. Když vypijete sklenici horké vody se lžící jab­lečného octa, podpoříte metabolismus.

8:00

Nejlepší doba na snídani!

Využijte příležitost k neškodnému hodování u plného talíře! V tuto dobu je látková výměna nejrychlejší z celého dne, takže kalorie, které načerpáte, budou okamžitě přeměněny v energii a nikoli tuk! Na ranní tabuli by určitě neměl chybět jogurt, celozrnné cereálie a ovoce. Přirozeně nastartují trávení a dodají energii na celý den.

10:00

Malá svačinka proti hladu

Je normální, že se během dopoledne ozve lehký pocit hladu. V té chvíli neváhejte a sáhněte po knäckebrotu s tvarohem, rajčaty a okurkou, jablku či kousku zeleniny, nebo se napijte podmáslí. Uhaste hlad hned v po­čátku, jinak budete kolem oběda už šílet po jakékoli po­-travě a neubráníte se dietnímu prohře­šku.

12:00

Lehký oběd

Přesně v pravé poledne žaludek produkuje nejvíce kyselin a při­ja­tou potravu tak nejrychleji stráví. Naservírujte si libové drůbeží maso nebo rybu se zeleninou. Nejenže je to lehká strava, navíc vás díky vysokému obsahu proteinů zasytí na dlou­ho.

Po jídle se tělo většinou do­stává do fáze nevýkonnosti a začínáte usínat nad prací. Co s tím? Projděte se chvíli na čerstvém vzduchu. Trá­vení se urychlí a budete se cítit plní energie. Případně si zkuste v kanceláři trochu zacvičit. Na­příklad ve stoje boxujte ruka­ma před sebe a do stran. Tím uvol­níte svaly a pocí­títe vlnu energie.

15:00

Čas na šálek čaje!

Odpoledne na vás možná padne únava. To bleskurychle spraví 2 až 3 šálky zeleného čaje. Zaru­čeně vás vzpruží, záro­veň urychlí látkovou výměnu, podpoří trávení a pomohou spalovat tuk.

17:00

Dejte si do těla!

V tuto dobu v nás pulzuje nejvíc energie a svalstvo pracuje o 30 % lé­pe než dopoledne. Nejlepší doba vyrazit na hodinu aerobiku nebo do fitness centra. Tip pro ty, kteří jsou zrovna v zaměstnání: Alespoň chvíli běhejte na místě. Tělo spálí trochu kalorií a vyloučí škodliviny. Navíc se vám rozproudí krev a okysličený mozek bude pak aktivnější.

18:00 hodin

Poslední příležitost najíst se!

Čím pozdější večerní hodina, tím je trávení pomalejší. Proto se najezte nejpozději 4 hodiny před spaním. Najíst se můžete do syto­sti bez obav, že se kalorie uloží. Nejvíc tělu prospěje zeleninový salát s proteiny jako vejce či maso. Po nich zaručeně neztloustnete.

20:00

Relaxace ve vaně

Dopřejte si příjemnou tečku v po­do­bě solné lázně. V horké vodě rozpusťte cca 500 g soli (nej­lépe mořské) a získáte roztok, který zbaví tělo přebytečné vody. Tím se vám vyrýsují křivky a navíc krá­s­ně vyhladí pokožka. Uvařte si k tomu šálek bylinko­vé­ho čaje, třeba meduň­ky. Dobrý spánek je pro zdraví a linii základní podmínkou.

Pamatujte si!

Hodina sexu
Těsně před usnutím je tělo ideálně naladěné na sex. Průzkumy ukázaly, že v té době se také miluje nejvíc lidí. Ranní hrátky vás zase nabijí energií.

Ráno zůstaňte v pohodě!
Po ránu se vyhýbejte konfliktům a rozrušení. Bylo totiž prokázáno, že v brzkých ranních hodinách hrozí dvakrát větší riziko srdečního infarktu než v jiných částech dne.

Správná doba i léčí
Existuje i ideální doba pro správné podávání léků. Například aspirin a antihistaminika účinkují nejlépe ráno, zatímco například chemoterapie při léčbě rakoviny jsou nejúčinnější v noci.

Neděste se zimního 'obalování'
Po ránu si tělo řekne o vydatnější jídla a večer dostanete chuť na sladké. To je příčina, proč lidé přibírají hlavně na podzim, kdy jsou dlouhé večery.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama