"Nič Ti nedá taký pocit ako chudosť, ani sladkosť!"

S vychrtlostí to nepřehánějte. Buďte bezpečně štíhlá!

4. června 2008 v 17:42 | lucy |  Tips
Co jiného se dá dělat o víkendu v umlženém městě než si zajít na večeři nebo si doma něco dobrého ukuchtit? Jistě, dalo by se, ale jaksi nemíváme na žádné velké akce náladu. A kila se vesele usazují.

Každý máme své slabé "silné" místo jinde - na břichu, na zadku, na bocích. Navíc každodenní stres postavě nepřidá. Ráno se nestačíte nasnídat a odbudete se rychlovkou a dvojitým kafem v poklusu. K obědu byste si moc ráda dala nějaký zeleninový salát, ale zrovna není nic takového po ruce a na vysedávání v restauraci nemáte čas.

A tak strčíte do tašky v trafice za rohem bagetu nebo si necháte poslat těstoviny či omáčku s masem. A pak další kafe, po obědě je nutné se zase zprovoznit. A tečku - pro lepší svědomí si dáte müsli tyčku. Večer si doma sednete, otevřete vínko, dáte si sklenku, dvě, tři... a uděláte si nějakou rychlovku z polotovarů nebo sníte pytlík slaných mandlí či chipsů. Do fitka, na procházku nebo běhat už se vám jaksi nechce - není čas, a když náhodou čas je, není energie. Je vám to trošku povědomé?

Pravda, tohle je jedna z horších variant, ale ruku na srdce - kdy jste si naposledy uvařila opravdu zdravé, čerstvé jídlo a v klidu a příjemné atmosféře si ho vychutnala? Kdy naposledy jste se s chutí zakousla do čerstvého jablka nebo hrušky? Když se podíváte kolem sebe, jsou takové chvíle čím dál vzácnější. Je těžké skloubit nové a zdravé stravovací návyky s každodenním koloběhem, stejně jako je těžké dodržet novoroční předsevzetí typu: "Tohohle špeku se zbavím do čtrnácti dnů." Přesto to můžete zkusit pomocí víkendového odrazového můstku.

Pro lepší zítřky

I jeden vitaminový víkend vás probere k životu a nakopne tak,
že budete mít chuť ve zdravější životosprávě pokračovat i během týdne. Tělo se totiž už během tří dnů krásně pročistí a vy budete intuicí cítit, že by byla škoda to teď "zazdít" třeba párkem v rohlíku. I vstup do letních šatů, plavek a šortek pro vás bude o něco méně bolestivý. Vyzkoušejte blahodárné účinky vitaminových koktejlů na vlastní kůži a postupně třeba zařaďte jedno nebo více doporučení do vašeho normálního života. Důležité je, že se v tomto případě nejedná o dlouhodobý způsob stravování, ale o osvěžující jarní energizující dietku, která vás pročistí, odlehčí a nabije energií.

Zdravý víkend si pečlivě naplánujte. Domluvte se s partnerem, dětmi, kamarádkou či vaším psem. Zorganizujte je pokud možno tak, že pohlídají jeden druhého a nebudou po vás nic chtít. Uvědomte si, že pro ně děláte hodně a zároveň že nejste nepostradatelná - máte čas od času právo na chvilku jen a jen pro sebe.

Naplánujte si věci, které jste kdysi milovala, ale poslední dobou na ně kvůli celkové pracovní vyšťavenosti nezbyl čas. Ať už je to procházka jarním lesem, který léčí jak tělo, tak duši, plavání, kolečkové brusle, výstava, koncert, nebo jen bezcílné toulání se po českých městech či staré Praze.

Je libo to, či ono?

Ne všichni však máme železnou vůli, takže jsme dietku rozdělili na dva typy: program číslo 1 je pro opravdu odhodlané jedince se silnou vůlí, kteří se rozhodnou jít do toho naplno. Dvojka je pro ty, kteří se necítí na velké akce, ale přece jenom by něco pro sebe rádi zjara udělali.

Oba programy začínají už v pátek. Nakupte a připravte si všechny suroviny, abyste si o víkendu mohla už jen v klidu "žít". K pátečnímu obědu si dejte zeleninové rizoto a k večeři zeleninovou polévku.
Program 1: Ovocné a zeleninové šťávy
Ráno vstávejte bez budíku, vychutnejte si klid, teplo a pomalé probouzení. Pusťte si oblíbenou hudbu a vypijte 2 dl odstáté vody s čerstvě vymačkanou šťávou z citronu. Dejte si půlhodinovou procházku, dýchejte zhluboka, detoxikujete tím plíce a stimulujete pozitivně organismus.
Snídaně:
Ovocná šťáva sobotní: z 2 pomerančů, 1 citronu, 1 jablka,
1 hrušky a trošky hroznového vína. Přidáme 1/4 kávové lžičky nastrouhaného zázvoru a nasekanou čerstvou mátu.

Ovocná šťáva nedělní: 1/4 ananasu, 1/2 manga, 1 citron, 1 pomeranč, 1/2 grepu, zdobíme listy meduňky. Přes den pijeme neperlivou minerální vodu, a to minimálně dva litry. Dopoledne se věnujte naplánovaným činnostem.

Oběd:
Zeleninová šťáva sobotní:
ze 2 mrkví, 1/2 celeru, 1 červené řepy a 1 fenyklu. Přidáme najemno nasekanou petrželku nebo jiné čerstvé koření.

Zeleninovo-ovocná šťáva nedělní:
ze 2 mrkví, 2 mandarinek, 1 limetky a 1 červené řepy. Odpoledne se hýbejte - navštivte kurz jógy, pilates, tai-či, zajděte si zaplavat a dejte si saunu. Zde se zbavíte dalších toxinů. Zajděte si na lymfatickou, thajskou či jinou masáž. Před sportem vypijte 2 dl vody se šťávou z půlky citronu.

Večeře:
zeleninový koktejl sobotní:
3 velká rajčata, 1 avokádo, čerstvá bazalka, vše rozmixujeme a zředíme vodou, aby se koktejl dal pít.

Zeleninová šťáva nedělní:
1/4 červeného zelí, 2 jablka, 1/2 celeru,
2 mrkve. Okořeníme troškou mletého kmínu a petrželkou. Večer si udělejte zázvorový čaj (čerstvý na větší kousky nakrájený zázvor přelijte vroucí vodou a vymačkejte půlku citronu).

Program 2: Ovocno-zeleninovo-kefírový

Dodržujte stejná pravidla jako u programu 1.

Sobotní snídaně:
ovocnou šťávu ze 2 pomerančů a 1 citronu smícháme s 250 ml kefíru, kysaného mléka nebo bílého jogurtu. Můžeme doředit vodou, aby se koktejl dal pít, ochutíme špetkou skořice, hřebíčku a ozdobíme čerstvě nasekanou mátou.

Nedělní snídaně:
ananasový kefír - 1/4 ananasu rozmixujeme a smícháme s 250 ml kefíru, ochutíme čerstvou mátou. Dopoledne si můžeme dát čaj z čerstvé máty ochucený limetkou - nesladit!

Sobotní oběd:
zeleninový salát - čerstvý špenát, polníček a rukola, cherry rajčátka, avokádo a lehce osmažená dýňová semínka. Nazdobíme a ochutíme dresinkem z 1 kávové lžičky olivového oleje, 1 lžíce balsamica, šťávy z půlky citronu, 1 kávové lžičky hořčice, 2 lžic bílého jogurtu, bazalky, pepře a špetky soli.

Nedělní oběd:
zeleninový salát ze salátu a rukoly, na jemné plátky nakrájeného fenyklu, 1/2 na jemné plátky nakrájené hrušky, lehce osmažených piniových semínek a dresink z aceta balsamica, olivového oleje a pesta.

Sobotní večeře:
zeleninová polévka z kořenové zeleniny, přidáme miso a pár mořských řas.

Nedělní večeře:
opět zeleninová polévka z mixu zeleniny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama