"Nič Ti nedá taký pocit ako chudosť, ani sladkosť!"

Jak vybrat tu správnou dietu?

4. června 2008 v 18:00 | lucy |  Tips
Snažíte se zhubnout? Ověřte si, zda je vaše dieta skutečně tou pravou cestou...

Ráno se odbydete rychlým kafem, oběd si dáte bez přílohy a po páté hodině ze strachu z kalorií už raději vůbec nejíte? Pokud je tohle váš styl, tak tuto stránku přečtěte do konce. Mohlo by se totiž stát, že váš 'dietní režim' nadělá více škody než užitku...
Jestliže totiž omezíte jakýmkoliv způsobem stravu (ať už je to hladovění, dělená strava nebo striktní konzumace jen zeleniny), přinese to pouze krátkodobý účinek.
Všechny tyto diety jsou založeny na omezeném příjmu kalorií, čímž se snižuje i příjem živin, a tělu pak chybějí důležité látky. Jakmile dietu skončíte, tělo si okamžitě začne vytvářet zásoby, aby se připravilo na případnou další dietu a hladovění. Jak tedy zhubnout zdravě a s trvalým výsledkem?

Co je třeba:

>> Zhubněte na ideální váhu

Nedávejte si extrémní cíle. Vaše ideální váha je ta, kterou jste
měli v 19 - 22 letech, protože vývoj kostry i svalstva je v té době již dokončen a tělo si ještě nestihlo nastřádat tolik tuku.

>> Upravte poměr mezi přijatou a vydanou energií

Možná jste plni odhodlání pustit se do každodenních sportovních výkonů. Pokud ale nejste na náročné pravidelné cvičení
zvyklí, své návyky budete těžko od základu měnit. Zkuste to
raději nejdříve se svižnými procházkami a ušetřete místo toho kalorie na menších porcích jídla.

>> Zvyšte přísun živin

To je hlavní nedosatek většiny diet! Budete-li se úplně vyhýbat některým živinám, tělo si o ně řekne samo v podobě hladu a chutí, a to zvláště v kritických večerních hodinách, což zbytečně pokouší vaši vůli. Dejte si raději například kousek sladkého hned po obědě a k večeři si s klidem dopřejte maso s brambory - tím zaženete pozdější nezvladatelné chutě i hlad.

>> Vyčistěte si organismus

Odpadní látky hromadící se v těle neumožní organismu vstřebávat živiny, které mu podáme. Dieta by proto měla obsahovat pročišťující látky a hodně vlákniny, třeba ve formě zeleniny či cereálií.

Správná dieta by měla...

>> zahrnovat komplexní složení živin ve správném poměru
>> obsahovat méně kalorií, než organismus vydá
>> být jednoduchá na dodržování
>> chutnat, lahodit očím i žaludku
>> detoxikovat organismus, aby se živiny mohly dobře vstřebávat
>> být nenáročná na nákup i pří­pravu jídel

Co dělat, aby spalování fungovalo...

>> Denně vypít 0,3 - 0,4 l tekutin na každých 10 kg naší váhy
>> Jíst alespoň 2x týdně ryby
>> Denně sníst minimálně 5 ks čerstvého ovoce a zeleniny (0,5 kg)
>>Dodávat hořčík - ve stresu ho organismus spotřebovává až 10x více než obvykle!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama